Witryna www.piskp.pl wykorzystuje cookies w celu poprawnej realizacji dostarczanych informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych zgodnie z Polityka prywatnosci. Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi. Zgadzam sie, Więcej informacji
Serwis Motoryzacyjny
Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, ul. Gdańska 51 lok. A, 01-633 Warszawa, tel. (22) 811 26 06, fax (22) 811 28 78
Strona główna Aktualności Projekt zmiany PORD i aktów wykonawczych
Projekt zmiany PORD i aktów wykonawczych Drukuj

Szanowni Państwo,

 wczoraj po południu tj. 3 października 2016 roku na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji umieszczono projekt zmiany ustawy – Prawo o ruchu drogowym wraz z kompletem projektów aktów wykonawczych dostosowujący prawo polskie do wymogów Dyrektywy 2014/45/UE oraz zakładający gruntowną przebudowę systemu badań technicznych pojazdów w Polsce.


 Projekty te zostały skierowane do konsultacji społecznych. Określono 30-dniowy termin na wyrażenie opinii. Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów jest w trakcie analizowania przedmiotowych projektów i przygotuje opinię w tej sprawie.

 Zwracamy się do Państwa z prośbą o zapoznanie się z tymi projektami i zgłaszanie uwag, które będą dla nas niezwykle cenne i pomocne przy konstruowaniu opinii.

więcej

Ostatnia aktualizacja: piątek, 02 grudnia 2016 14:55
 

Komentarze  

 
+2 #8 BLM/005 2016-10-28 11:05
przszę zauwaezyć ze T.G.T. to iest lobnk ktory pragnie przejac stacje pod swoje partnerstwo a potem T>D>T. stanie sie spółka z o .o. ibedzi sciagacz characz z poszczególnich stacji kontroli pojazdów na jakej podstawie T.D.T chce zbieracz characz od kierowców przy badaniu żeby za pieniddze z characzu od kierowców budowac włacne stacjie po nigdze na swiecie taki pomys by nie prszeszedł tylko możlywe jest w Polsce prosze przemysleć to sznowny panie Minstrze zanim dopuscicie te przepisy do realizacjire
 
 
+5 #7 adam 2016-10-22 20:01
planowane zmiany niewiele zmienią. główny ich cel to kieszeń kierowców. aby uzdrowić system badań przede wszystkim należy:
1. uniezależnić diagnostę od klienta tzn. żeby nie bał się wydać negatywa że straci klienta
2. uniezależnić diagnostę od właściciela stacji choć gdy zostanie wprowadzony pkt. 1 to nie będzie to już tak istotne
3. wprowadzić przymusowe wydruki ze ścieżki diagnostycznej, analizatora spalin i innych urządzeń drukujących będących na wyposażeniu SKP
4. wprowadzić minimalny czas na jedno badanie techniczne
5. obowiązkowe kamery przed wjazdem na skp i przy wyjeździe skp
6. wprowadzić sankcję karne za brak badania technicznego jak w przypadku OC
7. wyeliminowanie konkurowanie między SKP
8. ... naklejki itp też nie byłyby złe
 
 
-2 #6 KRA/021 2016-10-19 07:53
Panowie diagności! Aby w końcu doceniono nas i naszą pracę, tak jak było dawniej, należy zmienić przepisy tak aby diagnosta był zatrudniany na UMOWĘ O PRACĘ a nie śmieciówki. Siedzą zimne dziadki i robią to co im każe właściciel stacji za pieniążki wręczone pod stolikiem!
 
 
+5 #5 Adam 2016-10-18 11:49
Panowie, apeluję o czytanie ze zrozumieniem i nie wprowadzanie zamętu. Diagności, którzy nabyli już prawa muszą jedynie uzupełnić wiedzę na warsztatach, otrzymać poświadczenie tego faktu i złożyć wniosek do Dyrektora TDT o wydanie kompetencji diagnosty. Ten ma 30 dni na ich wystawienie. Pozdrawiam!
 
 
+3 #4 Zdzisław 2016-10-17 15:31
To jest dla mnie koniec pracy !!!
 
 
0 #3 PO/014/P 2016-10-16 20:23
Pozdrawiam szczególnie mądre głowy, które w założeniach nowelizacji ustawy: Prawo o Ruchu Drogowym tak potraktowali diagnostów. Sprawa dotyczy wszystkich, którzy będą ponownie musieli odbywać szkolenia, zdawać egzaminy. Przy okazji "wytnie" się diagnostów nawet z kilkudziesięcio letnim stażem, którzy są inżynierami, ale nie o specjalności ściśle samochodowej. Ci diagności będą w ciągu dwóch lat musieli zrobić nowe studia o specjalistyczny m kierunku, ponadto ukończyć kurs i zdać ponownie egzamin co nie jest praktycznie możliwe. Czy na tym ma polegać dobra zmiana?
Z sarkastycznym uśmiechem
Stefan Frąckowiak
 
 
+6 #2 Sebastian 2016-10-14 07:01
Witam! Jestem diagnostą i regularnie uczestniczę w szkoleniach oraz konferencjach PISKP. Po przeczytaniu projektów dochodzę do wniosku, że nie szanuje się praw nabytych ponieważ w terminie 3 lat od dnia wejścia w życie ustawy wszyscy diagności będą musieli odbyć szkolenie i zdać egzamin kwalifikacyjny aby uzyskać uprawnienia wydane przez dyrektora TDT. Nie ma zapisu, że diagności posiadający uprawnienia w dniu wejścia w życie ustawy mogą na tej podstawie ubiegać się o uprawniwnia wydane prze dyrektora. Jest tylko mowa, że zachowują one ważność przez 3 lata..
Z poważaniem
S. Karwot
 
 
-5 #1 Piotr 2016-10-12 16:18
Ponowny egzamin dla diagnostów? Śmiechu warte, to tak jakby wszystkim kierowcom kazano ponownie zdawać egzamin na prawo jazdy.
 

Dodaj komentarz

Komentarze zawierające wyrażenia wulgarne lub naruszające godność drugiej osoby nie będą publikowane. Izba zastrzega sobie prawo do usunięcia komentarza bez podawania przyczyny.


Kod antyspamowy
Odśwież

Logowanie



Newsletter
dołącz do PISKP porady techniczne Program do obslugi SKP członkowie piskp pomoc prawna oddziały regionalne
   
 
start
stop
stat4u