Witryna www.piskp.pl wykorzystuje cookies w celu poprawnej realizacji dostarczanych informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych zgodnie z Polityka prywatnosci. Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi. Zgadzam sie, Więcej informacji
Serwis Motoryzacyjny
Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, ul. Gdańska 51 lok. A, 01-633 Warszawa, tel. (22) 811 26 06, fax (22) 811 28 78
Strona główna Aktualności Procedura badań – projekt zmian – stanowisko PISKP
Procedura badań – projekt zmian – stanowisko PISKP Drukuj

Szanowni Państwo,

poniżej zamieszczamy stanowisko Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów w sprawie projektu rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach. Przygotowany przez MIB projekt ma na celu dostosowanie procedury badań do nowego CEP 2.0, tak aby nie było niezgodności przepisów regulujących zakres i sposób przeprowadzania badań technicznych pojazdów, z tymi które regulują funkcjonowanie CEP 2.0.

Ze stanowiskiem PISKP mogą się Państwo zapoznać tutaj

Projekt zmiany rozporządzenia przygotowany przez MIB dostępny jest tutaj

Ostatnia aktualizacja: środa, 27 lipca 2016 14:52
 

Komentarze  

 
+1 #4 Darek 2016-08-23 09:08
Badanie dodatkowe po uzyskaniu badania negatywnego moim zdaniem powinno kosztować tyle samo ile koszt badania okresowego czyli na dzien dzisiejszy 98 zł. Dlaczego tak drogo? Diagnosta wykonując badanie techniczne określa czy pojazd jest sprawny technicznie w przypadku usterek wypisuje je stawiając wynik negatywny. Właściciel pojazdu ma 14 dni na ich usunięcie - tak powinno być, a jest. Część posiadaczy pojazdów naprawiają pojazd zgodnie z zaleceniem diagnosty, a część mało tego że przyjeżdża na ostatnią chwilę przed zamknięciem stacji to jeszcze potrafi powiedzieć że mechanik uważa iż diagnosta się nie zna i bzdury napisał. Moim zdaniem albo nie umiał lub nie chciał się zajmować naprawą ze względu na koszty których właściciela pojazdu nie stać.
 
 
+6 #3 MAREK 2016-08-01 16:34
- badania lekarskie na kierowców zdrożały
- egzaminy na prawo jazdy zdrożały
to dlaczego badania techniczne nie drożeją?!!! nie jeden klient pyta i dziwi się że badania wciąż w takiej samej cenie a wszystko inne w górę poszło

pozatym powinny zostać wprowadzone rozwiązania takie aby diagnosta/właśc iciel nie bał się dać negatywa klientowi bo go może stracić. gruga sprawa taka że stacje nie pobierają należytych opłat np. za naukę jazdy, taxi aby przyciągnąć klinta tym do siebie, urzędy WK wysyłają na ustalenie danych a nie sprawdzają czy została pobrana opłata na to
 
 
-9 #2 Roman 2016-07-31 13:40
Uważam, że przy okazji zmiany rozporządzenia należałoby zmienić przepis dotyczący opłat za badanie ponowne po wyniku negatywnym.Powi nno być darmowe - uwzględnione w cenie badania podstawowego.
Korzyści:
-diagności bez narażania klienta na dodatkowe opłaty będą z czystym sumieniem wpisywać wszelkie zauważone usterki istotne i drobne,
-zminimalizuje się ilość mniej lub bardziej niesprawnych pojazdów dopuszczonych do ruchu,
-wpłynie to na zmuszenie właściciela pojazdu do jego naprawy(nie będzie szukał innej SKP)
- będzie to miało szczególne znaczenie przy pobieraniu opłat przed przystąpieniem do badania
 
 
+12 #1 januszmarian 2016-07-28 06:27
uważam ,że dodanie do rozporządzenia zapisu mówiącego ,że badanie techniczne diagnosta powinien rozpocząć po uiszczeniu opłaty jest jak najbardziej zasadne i wreszcie z tym tematem będzie porządek .Natomiast rozpisywanie się co do jej formy to głupota . Już teraz część diagnostów i urzędników ma problemy z przeczytaniem ze zrozumieniem istniejącego rozporządzenia .
 

Dodaj komentarz

Komentarze zawierające wyrażenia wulgarne lub naruszające godność drugiej osoby nie będą publikowane. Izba zastrzega sobie prawo do usunięcia komentarza bez podawania przyczyny.


Kod antyspamowy
Odśwież

Logowanie



Newsletter
dołącz do PISKP porady techniczne Program do obslugi SKP członkowie piskp pomoc prawna oddziały regionalne
   
 
start
stop
stat4u