Witryna www.piskp.pl wykorzystuje cookies w celu poprawnej realizacji dostarczanych informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych zgodnie z Polityka prywatnosci. Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi. Zgadzam sie, Więcej informacji
Serwis Motoryzacyjny
Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, ul. Gdańska 51 lok. A, 01-633 Warszawa, tel. (22) 811 26 06, fax (22) 811 28 78
UWAGA !!! Od poniedzialku 27 LISTOPADA , zostanie uruchomiona nowa strona PISKP pod tym samym adresem. W celu weryfikacji, dostep do strony kodowanej dla zarejestrowanych czlonkow PISKP bedzie wymagal ponownej rejestracji. Prosimy o zwrocenie na to uwagi i ponowne wypelnienie formularza rejestracji aktywujacego sie po kliknieciu na przycisk rejestracja przy wejsciu na strone zakodowana lub w zakladkach menu po prawej stronie. Za utrudnienia przepraszamy.
Strona główna Aktualności Głosuj – w sprawie poparcia dla akcji protestacyjnej.
Głosuj – w sprawie poparcia dla akcji protestacyjnej. Drukuj

Logo PISKP 10 lat
Szanowni Państwo,
 

W grudniu 2012 z inicjatywy resortu infrastruktury powstała Grupa robocza, która opracowała „Strategie działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych oraz poprawienia ich jakości", a następnie opracowała sposób realizacji celów zawartych w tej strategii.

Uczestniczyliśmy w pracach tej grupy.
 

Protokół końcowy z pracy grupy został przekazany do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w lutym 2014 roku.

Przygotowano sposób realizacji tez, które miały być podstawą dla legislatorów rządowych do opracowania zmian w obowiązujących ustawach i rozporządzeniach regulujących system badań technicznych w Polsce.

Do dnia dzisiejszego nic się w tej sprawie nie dzieje.
 

Jedną z tez jednogłośnie aprobowanych przez wszystkie organizacje była nowelizacja rozporządzenia dotyczącego opłat za badania techniczne pojazdów.

Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów przygotowała projekt nowej tabeli opat za badania techniczne pojazdów wraz z niezbędną nowelizacją procedury badań (996).

Projekt autorstwa Izby oparty jest na kategoriach homologacyjnych pojazdów, znacznie upraszcza sposób pobierania opłat za badania techniczne pojazdów.

Wysokość opłat za badania określona została w kwotach netto, tak aby była niezależna od zmian stawek podatku VAT.

Przewidziany został także mechanizm automatycznej waloryzacji. Przedstawione zostały także niezbędne zmiany w rozporządzeniu w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów, dostosowujące je do nowej tabeli opłat, jak również porządkujące wątpliwości interpretacyjne pojawiające się w obecnym stanie prawnym.

Oczekiwaliśmy szybkiego wprowadzenia w życie tez wypracowanych przez grupę roboczą, co niewątpliwie przyczyniłoby się do poprawy funkcjonowania i uszczelnienia systemu badań technicznych w Polsce.

Ponieważ podejmowane dotychczas przez Izbę działania nie przynoszą rezultatu, ponownie zwracamy się do wszystkich przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów w Polsce z prośbą o poparcie dla działań Izby na rzecz wprowadzenia niezbędnych zmian w systemie badań technicznych pojazdów oraz nowelizacji tabeli opłat.

Planujemy rozpocząć ogólnopolską akcję protestacyjną, aby zwrócić uwagę na problemy środowiska stacji kontroli pojazdów, które nie zostały rozwiązane od ponad 10 lat.

Chcemy się zorientować jakie jest poparcie całego naszego środowiska dla takich działań.
 

W tym celu prosimy o wejście na stronę internetową Izby: www.piskp.pl i wzięcie udziału w specjalnie przygotowanej ankiecie.
 

Całe środowisko związane z przeprowadzaniem badań technicznych z niecierpliwością czeka na przełom, na wprowadzenie zmian legislacyjnych, które wpłyną na poprawę kondycji ekonomicznej stacji kontroli pojazdów, zlikwidują patologie, podniosą jakość badań technicznych, prawo uczynią bardziej przejrzystym, co w konsekwencji doprowadzi do poprawy stanu bezpieczeństwa na drogach.


Dlatego też niezwykle ważny jest każdy oddany głos!

Ostatnia aktualizacja: wtorek, 26 sierpnia 2014 09:57
 

Komentarze  

 
-5 #7 nrd 2014-09-08 12:37
nic się nie zmieni- do momentu zaostrzenia kar......
 
 
+11 #6 jacek 2014-09-04 19:13
System badań stał się patologią gdy ustawa o swobodzie gospodarczej pozwala każdemu -piekarzowi ,rolnikowi itp. prowadzić stacje ale nie po to aby dbać o bezpieczeństwo ale swoją kasę.Nie oszukujmy się stacje uczciwie pracujące upadają a poczty działają i wszyscy się oszukują bo wiedzą ,że tak jest.
 
 
+2 #5 Daniel 2014-09-04 14:20
Jak pan Policjant zatrzymuję pijaka to go aresztuje i nie pozwala dalej kontynuować podróży. Jak pan Policjant zatrzymuje kierującego bez ważnych badań technicznych to mu zabierze lub nie dowód rejestracyjny i bez żadnych konksekwencji w postaci punktów lub mandatu wypisuje mu łaskawie pokwitowanie(pr zypominam, że zgodnie z ustawą można się w Polsce poruszać tylko i wyłącznie na pozwoleniu czasowym lub dowodzie rej.) i informuje go , że w majestacie prawa może się jeszcze 7 dni poruszać niesprawnym samochodem!!!
 
 
-9 #4 Edek 2014-09-04 14:01
należy wprowadzić rejonizację, przy rejestracji pojazdu w WK pojazd byłby przyporządkowan y po kodzie miejscowości do kolejnego numeru skp, następnie ograniczenie ilości badań do max 15 dziennie (to i tak za dużo), jeżeli liczba pojazdów w danej gminie się zwiększy, to starosta pozwala na otwarcie nowej skp - proste ?
 
 
+5 #3 luksz 2014-08-29 20:09
Do wyborów pewnie i tak się nic nie zmieni. Poza tym jak jedna z sieci stacji kontroli daje bon na paliwo za 50zł do przeglądu z gazem a do zwykłego dezynfekcję klimatyzacji lub alkomat to przecież Ministerstwo wiedząc o tym sądzi, że wśród środowiska stacji jest bardzo dobrze i ani myśli o podwyżce cen .Najpierw należy skończyć z tą patologią.
 
 
+3 #2 LRA/006/P 2014-08-28 16:59
Bez radykalnej zmiany zablokowania nowo otwieranych skp nic się nie zmieni. Powstanie ich jeszcze więcej i jakość się zmniejszy. Wiele skp pobiera opłaty niższe. Wydaje się że ten obecny system jest zły. Skp powinna tylko robić badania i w tym się specjalizować, a nie mycie, pranie, ogumienie i naprawy. Po naprawie sami na drugim kanale potwierdzają sprawność. Nie można powiedzieć że wszyscy tylko na zysk patrzą i są nieuczciwi, ale obowiązkowa przynależność do izby ogólnopolskiej na zasadzie notariatu czy adwokatury w naszym środowisku uważam że uleczyła by patologię i wykreślenie z jakiejś ogólnej organizacji przez radę tejże na uzasadniony wniosek i po rozprawie kolegialnej kończyłoby żywot danego podmioty na rynku. Opracować dobry regulamin i będą się stacje same pilnować. Nie bać się niczego bo prawdziwa cnota krytyk się nie boi.
 
 
+3 #1 Janusz 2014-08-28 08:32
Myślę ,że do najbliższych wyborów parlamentarnych nic się nie zmieni. Po co tracić wyborców. Niektóre stacje i tak pobierają opłaty wg własnego uznania. Zresztą dla niektórych i tak robić badania po staremu za mniejszą opłatą niż po nowemu za większą.
 

Dodaj komentarz

Komentarze zawierające wyrażenia wulgarne lub naruszające godność drugiej osoby nie będą publikowane. Izba zastrzega sobie prawo do usunięcia komentarza bez podawania przyczyny.


Kod antyspamowy
Odśwież

Logowanie



Newsletter
dołącz do PISKP porady techniczne Program do obslugi SKP członkowie piskp pomoc prawna oddziały regionalne
   
 
start
stop
stat4u