Witryna www.piskp.pl wykorzystuje cookies w celu poprawnej realizacji dostarczanych informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych zgodnie z Polityka prywatnosci. Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi. Zgadzam sie, Więcej informacji
Serwis Motoryzacyjny
Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, ul. Gdańska 51 lok. A, 01-633 Warszawa, tel. (22) 811 26 06, fax (22) 811 28 78
Strona główna Aktualności Grupa robocza wznawia pracę
Grupa robocza wznawia pracę Drukuj

Dnia 17 września bieżącego roku z inicjatywy Pana Łukasza Twardowskiego Dyrektora Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odbyło się spotkanie grupy roboczej zajmującej się wypracowaniem tez dotyczących "Strategii działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych oraz poprawienia ich jakości". Na spotkaniu, które odbyło się w Transportowym Dozorze Technicznym Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów reprezentował prezes Izby dr inż. Leszek Turek.

W trakcie spotkania podjęto decyzję o wznowieniu pracy grupy roboczej, której celem będzie opracowanie propozycji wdrożenia wypracowanych dotychczas tez, przegląd obowiązujących przepisów związanych z badaniami technicznymi pojazdów oraz ustalenie propozycji zapisów do ustawy - Prawo o ruchu drogowym, oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy. W trakcie wczorajszych obrad zaakceptowano większość już wypracowanych tez.

Niezmiernie cieszy nas fakt, iż do prac grupy roboczej został zaproszony Instytut Transportu Samochodowego, gdyż oznacza to wzmocnienie reprezentowanego przez Izbę środowiska przedsiębiorców związanych z przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów.

Mamy nadzieję, że wznowienie prac grupy roboczej jest pierwszym krokiem do szybkiego podjęcia działań związanych z poprawieniem systemu badań technicznych w Polsce.

Ostatnia aktualizacja: środa, 18 września 2013 10:17
 

Komentarze  

 
+135 #3 mk 2013-09-24 21:21
dopóki diagnosta będzie na garnuszku właściciela SKP dopóty nic z tych prac nie przyniesie rezultatu. wg mojej skromnej osoby powinno wyglądać to tak.
diagnosta niezależny od właściciela SKP na garnuszku np TDT gdzie wynagrodzenie diagnosty pobierane jest od właściciela SKP i przekazywane do diagnosty.
opłaty za OBT dokonywane na konto np SP starostwo powiatowe) przez właściciela pojazdu. właściciel SKP odbiera kwoty za badania ze SP na podstawie zestawień rejestru badań. pozostaje kwestia skierowań na badania techniczne wystawiane przez SP.
Zapewne nie wszystkim spodoba się moja wypowiedź, ale cóż każdy może pisać co uważa za słuszne.
 
 
+132 #2 EZG/11 2013-09-24 10:57
Ograniczenie wydawania pozwoleń na budowę nowych stacji kontroli pojazdów
które nieraz są wybudowane obok siebie
załatwiło by sprawę złej konkurencji [proste]!!
Wtedy klient złomem nie jeżdziłby od
stacji do stacji próbując załatwić
badanie.musiał by się ustosunkować do decyzji jednego lub dwóch diagnostów którzy chcą pożądnie wykonywać swoją pracę. [sprawa jasna jak słońce]
 
 
+126 #1 Jerzy 2013-09-18 10:51
Brak rozporządzenia aby każda SKP została
obięta patronatem. Pracodawcy jest to niepotrzebne, a diagnoście niezbędne.
Wtedy było by taniej i z korzyścią dla wszystkich. Kiedyś należeliśmy, a teraz nie bo właścicielowi SKP szkoda kasy.
 

Dodaj komentarz

Komentarze zawierające wyrażenia wulgarne lub naruszające godność drugiej osoby nie będą publikowane. Izba zastrzega sobie prawo do usunięcia komentarza bez podawania przyczyny.


Kod antyspamowy
Odśwież

Logowanie



Newsletter
dołącz do PISKP porady techniczne Program do obslugi SKP członkowie piskp pomoc prawna oddziały regionalne
   
 
start
stop
stat4u